Heb je een vraag over Ruler?

Vul het formulier hiernaast in om contact op te nemen.

    Verantwoordelijke(n)

    Het is mogelijk om voor een beheersmaatregel of taak een specifieke verantwoordelijke aan te wijzen. Als je een verantwoordelijke aanwijst, verschijnt de taak vervolgens in zijn of haar takenlijst.

    Als je een of meerdere verantwoordelijke(n) wilt aanwijzen, kun je een keuze maken uit de gebruikers die zijn toegevoegd aan jouw account. Ook kun je een schaduwgebruiker toevoegen aan de lijst van verantwoordelijken, door de desbetreffende naam te typen en toe te voegen. NB: de verantwoordelijke moet altijd een echte gebruiker zijn.

    Taken toewijzen aan gebruikers in een andere afdeling

    Het is ook mogelijk om als beheerder taken toe te wijzen aan gebruikers die aan andere afdeling zijn gekoppeld. Hiertoe moet de beheerder de betreffende gebruiker als passieve gebruiker toevoegen aan afdelingen waar de gebruiker nog niet als actieve gebruiker aan is gekoppeld. Dit is een eenmalige actie die via beheer > afdeling kan worden uitgevoerd.

     

    Stappen

    Selecteer de afdeling waar een gebruiker een passieve rol in mag hebben. Klik vervolgens op het potlood. Nu kun je per gebruiker aangeven of hij of zij een actieve (gebruiker ziet alles in de betreffende afdeling en kan overal muteren) of passieve rol (gebruiker ziet alles, maar kan verder alleen taken afhandelen) mag vervullen.

    Gebruikers die ‘actief’ of ‘passief’ zijn kunnen nu taken ontvangen vanuit de afdelingen waar ze aan zijn toegevoegd. Onderliggende informatie (zoals een nieuwsalert) dat aan de taak is gekoppeld is ook zichtbaar voor de gebruiker.

    De taken zijn altijd zichtbaar in de takenlijst van de afdeling van waaruit de taak wordt verstuurd en in de takenlijst van de (actieve of passieve) gebruiker.