Heb je een vraag over Ruler?

Vul het formulier hiernaast in om contact op te nemen.

    FAQ

    Kan ik direct vanuit een risico een beheersmaatregel maken?

    Nee, voordat je een control kunt koppelen aan een risico zul je de control eerst moeten aanmaken via de ‘Beheersmaatregelen’ pagina (zie beheersmaatregelen voor meer uitleg).

    Hoe koppel ik een beheersmaatregel aan een risico?

    Nadat je een beheersmaatregel hebt aangemaakt via de ‘Beheersmaatregelen’ pagina (zie beheersmaatregelen), klik je in het menu links in je beeldscherm op ‘Risico’s’. Selecteer het desbetreffende risico uit de lijst met risico’s onder de grafiek. Vervolgens selecteer je ‘+ Nieuwe beheersmaatregel toevoegen’ en kies je de beheersmaatregel door op ‘+ beheersmaatregel selecteren’ te klikken.

    Hoe verwijder ik een assessment?

    Je kunt een assessment verwijderen door naar ‘Beheersing’ te gaan en vervolgens op ‘Assessments’ te klikken. Open het desbetreffende assessment en klik vervolgens bovenin je scherm op ‘Eigenschappen’. Selecteer rechts onderin de blauwe button met ‘Bewerken’ en verwijder het assessment door links onderin op ‘Verwijderen’ te klikken.

    Kan ik een gebruiker toevoegen?

    Ja, de persoon die als ‘beheerder’ is aangewezen kan zelf gebruikers toevoegen, mits het aantal toegestane gebruikers niet wordt overschreden. Wil je iemand aanwijzen als beheerder? Neem dan contact met ons op.

    Hoe kan ik afdelingen aanmaken of verwijderen?

    Er is een overzichtspagina beschikbaar die inzicht geeft in de koppelingen van afdelingen aan profielen, thema’s en onderwerpen. Deze pagina is bereikbaar via beheer en vervolgens afdelingen. Op deze overzichtspagina kan via de mutatieknop (rechtsboven) een nieuwe afdeling worden aangemaakt. Hierbij kunnen ook direct:

    • de juiste thema’s en onderwerpen aan de nieuwe afdeling worden gekoppeld; en
    • de gebruikers (inclusief de rol actief of passief) aan de nieuwe afdeling worden gekoppeld.

    Het verwijderen van afdelingen kan eveneens via de overzichtspagina worden uitgevoerd (bovende kolom, via het ‘potlood’ bij de afdelingsnaam).

    Hoe kan ik de koppelingen tussen afdelingen en profielen, thema’s en onderwerpen wijzigen?

    Er is een overzichtspagina beschikbaar die inzicht geeft in de koppelingen van afdelingen aan profielen, thema’s en onderwerpen. Deze pagina is bereikbaar via beheer en vervolgens afdelingen.

    Via deze pagina kunnen gebruikers die de rol van ‘beheerder’ hebben ook wijzigingen aanbrengen in de koppelingen. Dit kan door de pagina rechtsboven (blauwe knop met 3 puntjes) in ‘edit’ modus te zetten.

    Hoe wijzig ik de revisiedatum van een beheersmaatregel?

    Het wijzigen van de revisiedatum van een beheersmaatregel kan door de beheersmaatregel te wijzigen. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

    • ga naar beheersmaatregelen en klik op de beheersmaatregel in kwestie;
    • klik op de drie witte punten in de blauwe cirkel (rechtsboven);
    • klik op ‘bewerken’;
    • geef de nieuwe revisiedatum op; en
    • druk op ‘opslaan’.

    Hoe kan ik gegevens exporteren vanuit Ruler?

    Gebruikers met beheersrechten kunnen in Ruler gemakkelijk een export maken van taken, beheersmaatregelen, beheersing, radar, onderwerpen en risico’s. Hiervoor kun je de export widget in je dashboard gebruiken.

    • Ga naar je dashboard en klik bovenin op het potloodje in het blauwe rondje;
    • Kies de ‘export’ widget en sleep deze naar je dashboard;
    • Klik rechts bovenin je scherm op opslaan, zodat de widget wordt toegevoegd aan je dashboard;
    • Nu kun je onder export kiezen welke gegevens je wilt exporteren, en klikken op de blauwe button met ‘export’.